طراحی داخلی و مبلمان تجاری (فروشگاه)

فضای داخلی هر فروشگاهی در مرحله نخست به واسطه عناصر اصلی شکل گیری فضا نظیر سقف و دیوار تعریف شده و در مرحله بعد زون بندی و تفکیک عملکرد های داخلی به کمک قفسه بندی، عناصر تزیینی و مبلمان صورت میگیرد. بنابراین می بایست تمامی عناصر در پیوند با یکدیگر مد نظر طراحان قرار گرفته و برای هر عنصر نقش و شخصیتی مناسب انتخاب گردد.

باید توجه کرد که دیوارهای فروشگاه علاوه بر وظیفه جداکننده همانند پس زمینه ای برای نمایش محصولات نیز مد نظر گرفته میشود بنابراین طراحی یا انتخاب بافت مناسب، رنگ، روشنی و تیرگی آن بایستی هماهنگ با ویژگی های دیداری و خصوصیات محصولات آن فروشگاه نیز باشند. امروزه تنوع بافت و رنگ و نقش در کاغذهای دیواری به کمک طراحان آمده تا با انتخاب نمونه ای از میان آلبوم های موجود در بازار پیشنهاداتی را به صاحبان مشاغل ارایه دهند در این میان برخی برای کاهش هزینه یا ایجاد طرحی نو در پوشش دیوار و کلا طراحی دست به ابتکار می زنند. در اکثر فروشگاه ها از پوسترهای تبلیغاتی محصولات نیز استفاده میشود ولی توجه به بافت دیوار و استفاده از مصالح گوناگون جذاب تر از پوشاندن دیوارهای با تصاویر عینی محصولات است.

نگاهی بر مطالب دیگر این بخش